Penningmeester gezocht!

Wij zoeken per januari een nieuwe schatbewaarder! Als penningmeester beheer je de financiën van de vereniging. Je bent schatbewaarder en regelt alle financiële zaken die bij de vereniging plaatsvinden en bent onderdeel van het bestuur. Daarnaast bepaal je of de plannen van het bestuur financieel haalbaar zijn. Maar uiteraard denk je ook mee over deze plannen!

In de rol van penningmeester ben je o.a. verantwoordelijk voor: 

  • Beheren van de kasgelden van de vereniging 
  • Jaarlijks opstellen van een begrotingsvoorstel in samenwerking met het bestuur 
  • Bewaken van de begroting 
  • Meedenken over en uitwerken van contracten voor creatief team en eventueel gesprekken voeren rondom voorstel, voortang, evaluatie
  • Jaarlijks rekening en verantwoording afleggen aan de Algemene Ledenvergadering 
  • Faciliteren van de kascontrole voorafgaand aan de Algemene Ledenvergadering
  • Verzorgen van een gedegen, duidelijke en adequate financiële administratie. Dit houdt in: 
    • Kasgeldstromen controleren 
    • Binnengekomen facturen controleren en zo nodig betalen
    • Kas- en bankgeldstromen voorraad op peil houden 
    • Facturen opstellen, verzenden en betaling bewaken (indien nodig)
    • Afhandelen van declaraties (leden & locatie)

Onze penningmeester: 

  • Heeft een financieel administratieve of accountant technische achtergrond; of is hier graag hobbymatig mee bezig 
  • Heeft affiniteit met het verenigingsleven 
  • Gaat accuraat te werk, is integer en betrouwbaar 
  • Heeft ervaring met internet bankieren
  • Verdiept zich wanneer nodig, samen met het bestuur in relevante wet- en regelgeving omtrent financiën binnen een vereniging (kán voorkomen)
  • Heeft eventueel ervaring t met het aanvragen van subsidies en fondsen (geen vereiste!)
  • Kan goed samenwerken met medebestuursleden 

Verder zoeken we een persoon die communicatief vaardig, proactief en flexibel is. Iemand die zelfstandig kan opereren maar het juist ook leuk vindt om met medebestuursleden te brainstormen en beslissingen te maken. Tot slot ben je niet vies van chips, koekjes of chocolade…een must tijdens de bestuursvergaderingen! 

Intensiteit werkzaamheden
Het bestuur vergadert gemiddeld 1 keer per 4 weken (fysiek óf digitaal) en heeft daarnaast jaarlijks een algemene ledenvergadering. Verder worden kleine zaken snel afgehandeld via Whatsapp. De ervaring leert dat de intensiteit samen en in goed overleg wordt afgestemd.  

Wat bieden wij?

Een groep enthousiaste en gemotiveerde mensen met hart voor musical die je met veel plezier ontvangen. Wij bieden je een plek waar je ervaring kunt opdoen of waar je jouw reeds opgedane ervaring kunt inzetten. Samen musical maken is daarbij altijd ons uitgangspunt! 

Interesse?
Heb je het idee dat deze vacature over jou gaat? Dan ontmoeten we je graag! Stuur je korte motivatie en wat achtergrondinformatie over jezelf en jouw werkzaamheden naar info@musicalmakers.nl of maak het met plezier kenbaar bij één van de bestuursleden.